torsdag 3. april 2008

Teleslynge

I november 2007 bestemte jeg meg for å få mp3-spiller. Enten ved at jeg fikk det som gave til jul eller at jeg kjøpte det for oppsparte midler. Men som dere vet, så vant jeg jo Ipod i en av julekalenderne i desember. Så det problemet var løst. Men siden jeg hører dårlig, så er det ikke bare bare å plugge i mp3-spilleren, så voila hører jeg det. Neida, jeg bruker høreapparat, så er avhengig av teleslynge for å kunne høre musikken.

Så var det søknad da?! Sendte altså søknaden ganske fort etter at jeg hadde bestemt meg for å få mp3-spiller til NAV i Oslo. I januar begynner jeg å ringe for å spørre åssen det går med prosessen med å få teleslynge til mp3-spilleren? Da svarte de at de hadde sendt det til et selskap som ikke hadde den teleslyngen inne, og måtte derfor vente på at de fikk det inn. Greit nok det. Ringer igjen i februar og da svarte den hyggelige damen at; neida, de har det nede på lageret og hun skulle be dem sende teleslyngen så fort de kunne. Jaha...? Tar noen uker før jeg ringer igjen i mars og da svarte en annen at: Åh, orderen ligger ikke inne på dataen ser jeg, så jeg sender det på nytt. Det var altså 26 mars. Ringer til ergoterapeuten i bydelen min for å be om hjelp til å få reparert blinkanlegget mitt. Så ergoterapeuten ringer også til NAV for å høre om hvordan det går med søknaden av teleslyngen gikk. Det satte tydeligvis fart på dem. For i dag sitter jeg med teleslyngen til mp3-spilleren!

Den ble forsøkt levert på døra min i går kl 12.20. Men tror de på hjelpemiddelsentralen eller hvem som prøvde å levere den at jeg sitter hjemme og er uførtrygda? At jeg ikke er i 100% stilling? Huff... Så da dro jeg opp på posten etter jobb. Skulle egentlig ha gjort mye annet, men sønnen min sender meg sms "mamma, jeg har glemt nøkkelen". Tror du at jeg satt pent på jobb med den meldingen på mobilen min? Nei, jeg dro hjem etter at sjefen ga klarsignal. Og mens jeg sitter på bussen sier han " mamma, jeg kan ikke møte deg i butikken, pga er på bandøvelse". Jaha, det kunne han vel ha sagt med en gang? Tror du at jeg husker alt hva som skjer når jeg får en slik melding? :)

Så det er grunnen til at jeg sitter hjemme tidlig torsdagsettermiddag og hører på musikk, i stedenfor å være på jobb og etterpå hente nøkler et annet sted. Det er nok bare et lite tegn på at ungdomstiden har startet her hjemme.

Etter ca 5 måneders med behandling hos hjelpemiddelsentralen får jeg endelig teleslyngen som har vært savnet her hjemme en stund nå. Og det som overrasker meg mest, er at leverandøren brukte bare 3 dager på å levere den til meg (dvs 26-31 mars), og 2 dager på å finne rett adresse siden det var skrevet feil postnummer. Så det er jo INGENTING i forhold til behandlingstiden hos hjelpemiddelsentralen!

Så jeg sier bare: Dæven døtte!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men... ble du fornøyd? Virker den bra? Hører du greit med den?

Håper det! :)

Imzadi sa...

Ja, det ser ut til å virke bra etter til og fra jobb idag! Så jeg er fornøyd!

Ann`s Side sa...

så nå er det music for fulle ører:P tåpelig at det skal ta så lang tid, men sånn er desverre NAV systemet blitt.. herunder Hj.m. sentralen... Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves heter det jo;) Kos deg med både Ipod og Teleslynge!!:D
Kleeeeem

Anonym sa...

hei, vet at det er lenge siden disse innleggene... men - kan jeg spørre om hvilken type/hvem som har produsert den teleslynga? Går det an å kjøpe den uten å måtte gå via Nav mon tro?

mvh hilde :)