mandag 7. januar 2008

Kino

Mye rart jeg har opplevd med Oslo kino... Var på kino på lillelille juleaften og prøvde først å bestille billetter på nettet. Har aldri hatt problemer med det før. Men selvsagt skjedde det da. Kom så langt at jeg hadde betalt for billettene med kortet, men stoppet da vi skulle få referansenummeret. Da dukket det opp en side der det stod "error". Så jeg ringer til kinotelefonen, men der kunne jeg ikke bestille billett, pga det har de sluttet med...? Vedkommende sa at jeg kunne bare ta med kortet jeg betalte med, så ville jeg få billettene mine. Greit det, så sønnen min og jeg dro ned til Colosseum og der sa de i billettluken (etter litt trøbbel med dataene) at det var ikke mulig. Kan bare få billett hvis jeg har referansenummer. Så det førte til at jeg var nødt til å betale billettene på nytt. Vaktsjefen på Colosseum sa at jeg ville få tilbake pengene som jeg betalte på internett, pga Oslo kino ville jo se at jeg ikke hadde hentet billettene... Det var forresten det gyldne kompasset vi så på og det er en fin film! Gleder til å se fortsettelsen...

Sjekket kontoen i går og der stod det svart på hvitt at de hadde trukket meg 2 ganger... Så sendte en liten klagebrev til Oslo kino og ba dem om å betale meg tilbake. Fikk en hyggelig e-post tilbake og der sa de at jeg hadde 2 muligheter. Få pengene tilbake eller få 4 kinobilletter... Tenkte meg om litt og ba om å få tilsendt 4 billetter... Så da blir det kinotur for meg og poden til uka vil jeg tro... hihi

En annen gang opplevde jeg at 2 akter i filmen ble byttet om. Så jeg har egentlig aldri sett Pans labyrint slik det egentlig er ment å vises. Det var på premieren at denne feilen skjedde. Sendte en e-post samme kveld og de beklaget så mye og sendte meg 2 gratisbilletter... Oslo kino sa at feilen hadde skjedd pga aktene var i feilmerket esker. Vel, det kan vel være mulig å se igjennom filmen før de viser det, for å være sikker på at det er korrekt?

Så moralen i denne bloggen er: Klag og du får billetter... hehe

2 kommentarer:

Ann`s Side sa...

hehehe... må ha noe å klage på først;)

Imzadi sa...

*ler* Sant det... Men når det er noe å klage på, så klag! ;)