onsdag 29. oktober 2008

Snø - Hva er det?

Hvert eneste år virker det som om Norge tror at vi er et eller annet land i Afrika. I dag rett før kl 0700 begynte det å snø igjen... Big suprise!!! Ehh? Det var meldt i går at snøen antakeligvis ville falle i natt og har vært kaldt i 1 ukes tid. Så skjønner ikke hvorfor folk ikke klarer å kjøre ordentlig første dag snøen kommer? Bussen min kjørte ganske sakte et sted det er en liten slakt bakke. Heldigvis kom det en møtende buss med en sjåfør som var mer erfaren, så han stoppet bussen vår og fortalte nok vår sjåfør åssen han burde kjøre ned bakken. Dvs uten gass og bremser. Da gikk det kjappere!

Resultatet ble at jeg kom ca 10-15 min for sent på jobb. Og jeg er helt sikkert ikke den eneste i Oslo. Skjønner ikke hvorfor Norge/Oslo blir som lammet ved første snøfall??

Leste i aftenposten i uka som var om at t-banen har vært mye forsinket eller avlyste adganger pga løvnedfall på skinnene. Big suprise?? Nei, det er jo mye løvskog i Norge, så det må jo ned før eller senere. Ruter sier at de har vasket skinnene hver morgen. Men tror du at løvet da venter til neste dag med å falle? Nei, de faller ned når de vil. Så Ruter burde vel ha en løvblåser eller hva de nå bruker hele dagen lang for å unngå forsinkelser. For det er jo ergelig å stå som sild på banen. Min t-bane er heldigvis ikke så ille pga lang og ekstra adganger på dagtid. Jeg hater å stå som sild....!

*frustrasjon end*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det er det samme hvert år. Godt man slipper overraskelser. ;)

Støvkorn sa...

I know, det samme hver bidige år..!