mandag 25. februar 2008

Regulering

Nå har tiden kommet til at min lille (?) sønn trenger regulering. I vinterferien var vi på plass hos en kjeveortoped og hun anbefalte at han skulle ta regulering i ca 1 1/2 år. Siden det ikke er "livstruende", så får vi egenandel på 40% og må altså ut med (ikke svim av) 20 000 kr!!! Ringte idag og fikk litt mer informasjon som roet meg litt mer. Enten kan jeg betale 5 000 kr om gangen eller pr måned. Hvis summen er overkommelig pr måned, så gjør jeg det. I stedenfor å låne penger av min far. Men det betyr jo at mitt drømmekjøkken må utsettes noen år? Hvis jeg ikke plutselig får masse penger, som feks lotto eller skatt? Men det er lov å drømme!

Så da får vi nok litt mer informasjon på torsdag. For da skal sønnen min ditt for å ta avstøpning. Flotte lokaler og ikke altfor langt fra jobben min. Han får til og med egen tannpleier! Bør jammen det med de pengene jeg betaler!

Godt jeg fikk postet her idag, er en stund siden siste bloggpost :) Har vært både travel og ikke travel i det siste.

Er på siste bok i del 3 i A Song of Ice and Fire. Det er jammen spennende nå!! Vil heller være hjemme og lese boka enn å jobbe akkurat nå! hihi

So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy søren så mye penger! Jeg synes det er sjukt at vi må betale så mye tannlegeutgifter selv. Burde vært sponsa det og på lik linje med legeutgifter. Det er jaggu dyrt nok som det er.

Men godt han får god behandling da. :) Synd med kjøkkenet, men forhåpentligvis dukker det opp noe uventet bra (ekstra penger! jaaa!) og så får dere både fint kjøkken og fine tenner. :)

*klem fra storesøs*

Imzadi sa...

Ja, sykt er det ja... Tror ikke staten har så lyst til å sponse med på tannlegeregninger, pga de er dyre... Og staten skal jo liksom spare penger :) Men skal prøve å få støtte her og der, for synes det er litt mye å betale for en alenemor.... Selv om barnefar kan hjelpe til litt...

Jo, håper på å vinne i Lotto (og sjansen er ikke akkurat stor da), for da er alt i orden ang kjøkken, soverom og regulering. Evt ny leilighet, hihi... Lov å drømme :)